fbpx

Hoeveel mag ik dan eten?

Om alle calorieën bij te houden kan je alles opschrijven, maar tegenwoordig zijn er handige apps die je kunnen helpen. Deze app berekenen hoeveel je hebt gegeten en hoeveel je nog mag eten.

Om alle calorieën bij te houden kan je alles opschrijven, maar tegenwoordig zijn er handige apps die je kunnen helpen. Een van die apps is MyFitnessPal. Dit is een app waarin je elke maaltijd kunt invullen. Ook geeft de app aan hoeveel je mag eten. Je kunt zelf producten zoeken of je kunt deze producten scannen. Je voert de gegevens in die je van mij hebt gekregen, en vanaf dat moment houdt de app precies bij hoeveel jij nog mag op een dag. Daarnaast houdt deze app ook de macro verdeling in de gaten, super makkelijk!

Gebruik de MyFitnessPal om je voeding gedurende een paar weken bij te houden. In deze apps moet je alles wat je inneemt invullen. Je kunt zelf producten zoeken in de database of je kunt deze producten scannen. Ook laat de app zien hoeveel je nog mag eten. Let op dit is altijd een schatting, de app weet niet 100% wat je doet en producten labels kloppen ook niet 100%.

Het gebruik van MyFitnessPal is erg simpel. Dit is een beknopte beschrijving van de werking. 
1. Op basis van je doel, gewicht en leeftijd geeft de app je een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid netto calorieën om je te helpen bij het halen van je afval- of aankom doelen. 

2. Als je eet en sport gedurende de dag, moet je jouw maaltijden en lichaamsbeweging bijhouden in de voeding- en sport dagboeken. MyFitnessPal zal het aantal calorieën berekenen dat je via voeding hebt ingenomen en verbrand door lichaamsbeweging en laat je dan weten hoeveel calorieën je nog over hebt die dag. Als je je aan de calorie limieten houdt, zou je het gewenste gewichtsverlies (of gewichtstoename) moeten halen. 

3. Als het je lukt om dagelijks aan de calorie behoefte te komen, ga je kijken naar de samenstelling van de macronutriënten (eiwitten, koolhydraten en vetten). De samenstelling verschilt per type sporter.

Niet sporters

  • 40 tot 55 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten
  • 15 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit eiwitten
  • 20-30% van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten vetten

Duursporters

  • 60 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten
  • 20 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit eiwitten
  • 20 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten vetten

Krachtsporters

  • 50 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten
  • 25 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit eiwitten
  • 25 % van hun dagelijkse voeding bestaat uit koolhydraten vetten

Let er wel op dat dit richtlijnen zijn, je kan altijd spelen met deze samenstellingen en kijken wat voor jou het best werkt.


4. Het beste deel van het systeem is hoe vaker je er gebruik van maakt, hoe makkelijker het wordt. MyFitnessPal herinnert zich de voedingsmiddelen en oefeningen die jij het leukste vindt en maakt het gemakkelijker voor jou om producten aan je logboek toe te voegen.

5. Met het controleren van je gewicht kan je in de gaten houden of je jouw doel gaat halen.

andere interessante blogs

Voeding
admin

Terug naar de basis: een update voor Macronutrients

Alle drie de macronutriënten zijn nodig om een ​​gezonde en actieve levensstijl te ondersteunen, het elimineren van een of ander dwingt ons lichaam in een adaptieve staat, die ons lichaam op lange termijn kan beïnvloeden

Interesse in een gratis 1 op 1 training sessie?

Kom in contact met ons en wij geven uw meer informatie over deze actie.

Personal training fit&perform

Gratis proefles

Vul je gegevens hieronder in zodat wij contact met je op kunnen nemen voor de gratis 1 op 1 personal training sessie