Sociale invloeden

Sociale invloeden kunnen het je heel moeilijk maken om jouw doel te behalen. Het is een saboteur die je per week een hoop extra calorieën cadeau geeft.

Wanneer je uiteten of op visite bent heb je vast wel een keer gemerkt dat er groepsdruk is:

  • “Kom op! We hebben 5 rondes sushi.”
  • “Kom we halen nog een ijsje.”
  • “Schep maar nog een bord op de pan is nog niet leeg.”
  • “Doe nog een biertje mee.”

Sociale invloeden kunnen het je heel moeilijk maken om jouw doel te behalen. Het is een saboteur die je per week een hoop extra calorieën cadeau geeft.

Om minder te eten kun je dus je persoonlijke voedselomgeving aanpassen. Denk hierbij aan je woning, werk en andere plekken waar je vaak bent. Kijk kritisch naar je persoonlijke voedselomgeving en pas die aan waar nodig. Zoek mensen die jouw gezonde levensstijl ondersteunen en ga wellicht minder om met mensen die tegenovergestelde doen.

Sociale invloed heeft erg veel invloed op je gedrag en daardoor ook je inname. Wat tips:

  • Om mee te beginnen als je een brownie wilt eten, doe dat gewoon…
  • Laat 1 ongezonde maaltijd niet je dag beïnvloeden, pak de draad weer op.
  • Heb je een sociale gelegenheid? Laat wat meer caloriebudget over voor de gelegenheid.
  • Heb je een sociale gelegenheid? Beweeg die dag wat meer, ga sporten.

andere interessante blogs

Voeding
admin

Terug naar de basis: een update voor Macronutrients

Alle drie de macronutriënten zijn nodig om een ​​gezonde en actieve levensstijl te ondersteunen, het elimineren van een of ander dwingt ons lichaam in een adaptieve staat, die ons lichaam op lange termijn kan beïnvloeden

Interesse in een gratis 1 op 1 training sessie?

Kom in contact met ons en wij geven uw meer informatie over deze actie.

Personal training fit&perform