Wat te doen als je buiten de deur eet?

Bij de meeste mensen is er veel winst te halen in het weekend. In het weekend is het ritme weg en gaan vaak de remmen los. Bijvoorbeeld wanneer er op feestjes allerlei lekkere hapjes en drankjes voorbijkomen of drie gangen met alleen maar toetjes. Deze verleidingen moet je allemaal verstaan. Gelukkig kun je buiten de deur of in het weekend prima verstandige keuzes maken.

Ga je uit eten?

  • Kies voor gekookte, gegrilde of gestoomde maaltijden deze zijn vaak minder calorierijk dan gefrituurde of gebakken gerechten.
  • Kies ook voor doorzichtige of rode sauzen deze zijn vaker minder vet en dus minder calorierijk. Laat saus apart serveren, dan kan je zelf kiezen hoeveel je op het eten doet  
  • Een voorgerecht of hoofdgerecht hoeft niet altijd. Wacht ook altijd met het nagerecht bestellen totdat je het hoofdgerecht hebt gegeten.
  • Kies caloriearmen drankjes. Kies voor water of light frisdrank, probeer alcoholische drankjes over te slaan.

Gezonde keuzes:

  • Voorgerecht: brood met tapenade, soep of een salade.
  • Hoofdgerecht: salade, vis, wild en mager vlees zoals biefstuk.
  • Nagerecht: fruit, sorbetijs, koffie en thee.

Ga je naar een feestje?

  • Ga niet in de buurt van het eten zitten dan pak je ook minder snel wat. Als dit wel het geval is deel het eten uit.
  • Nee zeggen kan prima, je hoeft niet per se taart.
  • Kies voor komkommer, tomaatjes, olijven en wortels.
  • Wissel alcoholische dranken af met non alcoholische dranken zoals water.

andere interessante blogs

Voeding
admin

Terug naar de basis: een update voor Macronutrients

Alle drie de macronutriënten zijn nodig om een ​​gezonde en actieve levensstijl te ondersteunen, het elimineren van een of ander dwingt ons lichaam in een adaptieve staat, die ons lichaam op lange termijn kan beïnvloeden

Interesse in een gratis 1 op 1 training sessie?

Kom in contact met ons en wij geven uw meer informatie over deze actie.

Personal training fit&perform